Modding the poopra a little bit

Discussion in 'Technical & Modification Discussion' started by Skinny Will, Nov 18, 2009.

Help Support RICEKILLER.COM Forums by donating:

  1. Nov 18, 2009 #1

    Skinny Will

    Skinny Will

    Skinny Will

    Attention..Disorder..Shit

    Joined:
    Jul 11, 2008
    Messages:
    20,334
    Likes Received:
    156
    Location:
    Play-know, Texas
    Well i came into some money, put some aside for spending and im putting the rest into my car. Yesterday, I ordered OBX longtube header, and today i ordered an AFC2 ecu chip. Once all is installed (im installing the header, idk how the hell im installing the chip), mike at Custom Sound Works in Lubbock, TX is tuning it on the dyno. Im guessing 215 whp (or at least hoping, haha). Still pretty low on power but good enough to tie me over until i go na-t eventually. i was just tired of only having the intake and straight-piped resonators and wanted to do a couple more things.
    I'll be installing the header the week after thanksgiving and the chip probably the same week (i'll probably have to dig a little bit of money out of my savings to install it if i cant find anyone to help me). I'll keep you guys updated on dyno results etc..


    -Will
     
  2. Nov 18, 2009 #2

    EchoStatic

    EchoStatic

    EchoStatic

    Broke and broken!

    Joined:
    Sep 7, 2006
    Messages:
    4,957
    Likes Received:
    13
    Location:
    Dallas
    I can't imagine swapping the chip would be difficult, all ya gotta do is know where your computer is I'd think.

    Good luck breaking the 200hp mark :D
     
  3. Nov 18, 2009 #3

    s10tuner86

    s10tuner86

    s10tuner86

    I haz ecotechz

    Joined:
    Nov 6, 2008
    Messages:
    3,302
    Likes Received:
    5
    Location:
    Maine
    should give ya a decent boost, good luck on the chip install I can't image it would be that hard either.
     
  4. Nov 18, 2009 #4

    Skinny Will

    Skinny Will

    Skinny Will

    Attention..Disorder..Shit

    Joined:
    Jul 11, 2008
    Messages:
    20,334
    Likes Received:
    156
    Location:
    Play-know, Texas
    haha yeah i dont know shit about electrical, but it will come with instructions and im sure my neighbor (who has a turbo ls1 t/a) will help me out a little bit.
    but thanks man, its about time right? hahaha
     
  5. Nov 18, 2009 #5

    oChristiano

    oChristiano

    oChristiano

    I haz secret crush on Bowtie

    Joined:
    Jul 30, 2008
    Messages:
    4,330
    Likes Received:
    26
    Location:
    Southern California
    Maybe I'm just being to logical/cautious but if you came into money why would you put it into the car you were almost forced to sell due to lack of money. If your not working you will more than likely end back up in the same situation fairly soon(assuming you didn't come into 10's of thousands of dollars due to your mod list). If it were me I wouldn't be spending any money I didn't have too till I had a steady job. And with this current economy who knows when you'll be able to find one. If you have a job the point is mute but IIRC you currently don't.

    Anywho, good luck.
     
  6. Nov 18, 2009 #6

    Skinny Will

    Skinny Will

    Skinny Will

    Attention..Disorder..Shit

    Joined:
    Jul 11, 2008
    Messages:
    20,334
    Likes Received:
    156
    Location:
    Play-know, Texas
    well i sold my drumset+ a couple other things. all this stuff together is <$700 and the rest is to help me out until christmas.
    but lets not get into that okay? thats not what this thread is about. thanks
     
  7. Nov 18, 2009 #7

    Cmprice

    Cmprice

    Cmprice

    JaM oUt WiT YoUr ClAm OuT

    Joined:
    May 3, 2009
    Messages:
    1,390
    Likes Received:
    0
    Location:
    Howe, Texas
    :secret:
     
  8. Nov 18, 2009 #8

    oChristiano

    oChristiano

    oChristiano

    I haz secret crush on Bowtie

    Joined:
    Jul 30, 2008
    Messages:
    4,330
    Likes Received:
    26
    Location:
    Southern California
    You knew it was coming before you even started the thread.
     
  9. Nov 18, 2009 #9

    Skinny Will

    Skinny Will

    Skinny Will

    Attention..Disorder..Shit

    Joined:
    Jul 11, 2008
    Messages:
    20,334
    Likes Received:
    156
    Location:
    Play-know, Texas
    [​IMG]
     
  10. Nov 18, 2009 #10

    svt4u2nvy

    svt4u2nvy

    svt4u2nvy

    Here for the beer and lulz

    Joined:
    Oct 4, 2007
    Messages:
    2,485
    Likes Received:
    1
    Location:
    WTB: whipple
    shoulda sprayed it.
     
  11. Nov 18, 2009 #11

    Skinny Will

    Skinny Will

    Skinny Will

    Attention..Disorder..Shit

    Joined:
    Jul 11, 2008
    Messages:
    20,334
    Likes Received:
    156
    Location:
    Play-know, Texas
    i understand why you would have said that, its just not the place.

    but thanks for the good luck man
     
  12. Nov 18, 2009 #12

    Cmprice

    Cmprice

    Cmprice

    JaM oUt WiT YoUr ClAm OuT

    Joined:
    May 3, 2009
    Messages:
    1,390
    Likes Received:
    0
    Location:
    Howe, Texas
    haha. when you gonna be back in town dude? my cars still down but it should be done for the meet monday. i ended up getting a smaller turbo because that other one was too overkill.. and got a new manifold because the other ones ports were the wrong shape and a 1/2 off and also one runner was cracked all the way around lol....should be ALOT faster now!
     
  13. Nov 18, 2009 #13

    Skinny Will

    Skinny Will

    Skinny Will

    Attention..Disorder..Shit

    Joined:
    Jul 11, 2008
    Messages:
    20,334
    Likes Received:
    156
    Location:
    Play-know, Texas
    not going to a monday meet until december (if they're still going on then)
     
  14. Nov 18, 2009 #14

    jinxtacy

    jinxtacy

    jinxtacy

    시발 놈 게세키

    Joined:
    May 30, 2008
    Messages:
    15,391
    Likes Received:
    65
    Location:
    Dallas, TX
    How do you modify an ECU chip? I couldn't find anything from APEXi as far as a chip. I know of the A'PEXi S-AFC which is a piggyback unit. Most "chips" I've seen are nothing but crap using a reputable's companies' names to sling their trash. Be aware of this.

    OBX = crap company. http://www.google.com/search?hl=en&q=obx+crap&btnG=Google+Search&aq=f&oq=

    Throwing parts at your car just to do it is pointless. Just my take on it, but I've taken a stance against knockoff products.

    Read it. Watch the vids and maybe you'll think something a bit like me.

    http://www.tunersgroup.com/TunerWire_Live/counterfeiters_doco.html
     
  15. Nov 18, 2009 #15

    jinxtacy

    jinxtacy

    jinxtacy

    시발 놈 게세키

    Joined:
    May 30, 2008
    Messages:
    15,391
    Likes Received:
    65
    Location:
    Dallas, TX
    Oh yeah, but I forgot to add, "Sorry to rain on your parade." :lol:
     
  16. Nov 18, 2009 #16

    Skinny Will

    Skinny Will

    Skinny Will

    Attention..Disorder..Shit

    Joined:
    Jul 11, 2008
    Messages:
    20,334
    Likes Received:
    156
    Location:
    Play-know, Texas
    well idk much about the chip, the guy thats tuning the supra got it for me because i couldnt find anything on it either. i'll let you know when i get it (i think tomorrow)

    but thanks for raining on my parade ass hole. haha. i'll let you know when i get the header, we'll just have to see when the time comes.
     
  17. Nov 18, 2009 #17

    brian_k03

    brian_k03

    brian_k03

    Well-Known Member

    Joined:
    May 3, 2005
    Messages:
    1,176
    Likes Received:
    6
    Location:
    dallas
    spray a 100 shot on it
    best bang for buck
     
  18. Nov 18, 2009 #18

    Skinny Will

    Skinny Will

    Skinny Will

    Attention..Disorder..Shit

    Joined:
    Jul 11, 2008
    Messages:
    20,334
    Likes Received:
    156
    Location:
    Play-know, Texas
    oh and i posted it up on supra forums and some of the guys have experience with the obx exhaust manifolds (for the tarbo guys. lol) and they said they were pretty solid
     
  19. Nov 18, 2009 #19

    brian_k03

    brian_k03

    brian_k03

    Well-Known Member

    Joined:
    May 3, 2005
    Messages:
    1,176
    Likes Received:
    6
    Location:
    dallas
    obx is cheap chinese junk btw
     
  20. Nov 18, 2009 #20

    Skinny Will

    Skinny Will

    Skinny Will

    Attention..Disorder..Shit

    Joined:
    Jul 11, 2008
    Messages:
    20,334
    Likes Received:
    156
    Location:
    Play-know, Texas
    well we'll just have to see. thanks for the info